Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Friday, October 7

Pemikir.

aku hanya pemikir bangsat.
berfikir dan hanya diam,
tangan diikat ketat,
mulut dijahit kusam.

tak terkunyah kata-kata,
tak tertelan semua rasa,
tak pernah bertitah kuasa,
tak pernah punya apa-apa.

aku guna jiwa untuk karang rasa.
aku guna minda untuk kira-kira,
bukankah ini semua kerana nyawa?
bukan untuk hasad puaka.

tiba masa nanti aku muntahkan kata-kata;
waktu itu tak lagi hasad berleluasa,
jangan diangkat hempas aku,
tragedi waktu lalu.


Copyright © farhahZaba
10pagiTujuhOktober2011


untuk diriku sebagai peringatan...


No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.