Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Wednesday, October 26

Kehormatan.

aku melihat maruah untuk perempuan tidak terbela
kasihan kamu perempuan
kasihan aku perempuan
aku benci perkataan 'kasihan'
apakan daya kalau sudah memang kebenarannya
lalu siapakah yang mahu membela untuk kamu dan aku?

12.a.m
26Oktober11
Sebarang Takir

p/s: aku baru lepas singgah salah satu universiti di Terengganu mlm tadi, pelik dengan susana kolam renang yang bercampur jantina. Tiada pembahagian masa untuk lelaki dan perempuan ke? hurmm...apakah fungsi si penuntut bijaksana tinggi berilmu menara gading yg majoritinya beragama 'Sejahtera'? 
*aku malu*


No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.