Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Monday, October 31

belum tamat.

syukur masih lagi bernafas walau masih tercungap-cungap.
hari ini aku kembali ke panggkal, namun pengembaraan masih belum tamat.
bertemu dengan insan-insan yang tak pernah aku rancang adalah anugerah Tuhan; sungguh itu nikmat.
terima kasih segala budi pekerti dan layanan yang terlalu sempurna dari mereka yang menuang saat untuk aku--;aku kagum.
menuangkan saat untuk aku lebih berharga dari menuangkan air, walau keduanya adalah sangat mulia.
aku hanya mampu mengucap 'Alhamdulillah' dan tersenyum.
terima kasih untuk kesempatan ini.
sungguh mereka cukup baik.

31Oktober11
3.41p.m
*kematian itu kepastian.*

kampung wakaf aik 26Oktober11 6.33p.m


No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.