Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Wednesday, May 9

malam ini.

Malam ini
Di bangku batu
Aku baring menghadap langit yang jauh
Melihat bintang-bintang
Merenung bulan jingga

Dibawah pokok
Menghitung rasa
Punyai perang jiwa
Berantakkan sang akal

Apa aku fikir?
Apa aku rasa?
Apakah kompliksi ini?

Bintang temankan aku
Bulan terangi aku
Unggas malam bisik pada ku

Aku takut

Aku sunyi.

11:35pm
9mei12
Bertemankan nyamuk.


No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.