Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Sunday, February 27

Untuk manusia..

(Untuk manusia yang tak pernah penat jaga tepi kain orang)

Tak sukanya aku melihat kamu,
tak sukanya aku melihat tawa kamu,
aku bukan terlalu bagus untuk tak suka kamu,

tapi kamu memang layak untuk dibenci,
kamu itu aku benci,
ya, ya kamu itu aku benci,

depan aku kamu tunduk,
rupanya kamu bertanduk,
ah, kamu memang nak kena tumbuk,

tak pernah terlintas nak benci kamu,
tapi itu dulu waktu aku layu,
sekarang kamu yang terlalu,

aku memang buruk perangai,
aku memang bukan anak lebai,
aku memang tak pandai,

tapi tolong jangan ganggu aku,
aku tak pernah kacau kamu,
hidup kamu itu hidup kamu,

kasihan aku pada kamu,
tapi tolonglah aku tak mahu,
tak mahu kamu suka kata-kata aku,

ah, kamu memang bangsat,
biarlah kalau kamu memang sesat,
katalah ikut suka kamu sampai penat.
  
Copyright © 2011-2012 farhahZaba

Untuk manusia yang tak pernah penat jaga tepi kain orang, bukan setakat jaga malah di cerita yang bukan-bukan pada orang lain. Ah, pergi mati semua manusia seperti itu. Biar kita tetap tidak seperti manusia 'itu'.


4 comments:

  1. ni ape ni carut2 ni? hehe. sape budak tu??

    ReplyDelete
  2. hahaha..rajin blogwalking ye skg?? mane ade carut, luahan perasaan jew..

    p/s: saya tak suka mencarut :P

    ReplyDelete
  3. hahaha...ayat penyataan je~ hohoho..lol..:p

    ReplyDelete

ujar saja jika perlu.