Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Saturday, February 19

Hancur mereput.

Jalan aku berliku-liku,
tak cukup itu,
berlopak-lopak haru,
aku hampir tersungkur ibu,
mengapa mesti jalan aku?

aku sudah penat,
aku sudah lelah,
aku hampir mati,
lidah ku kelat,
tubuhku lemah,
jiwaku sepi,

tolonglah dengar aku,
semangat aku hancur mereput,
aku sudah tak mampu,
jalan ini makin sempit,

nafasku makin sesak,
udara makin luak,
aku sudah muak,

bantu aku,
penat merayu tiada peduli,
aku sudah layu,
nyawaku telah dibeli.

aku telah mati.

Copyright © 2011-2012 farhahZaba



2 comments:

  1. paah, ok tak ni :(
    kenapa ni? sharela citer..
    papepun, kuatkan hati k paah..

    :(

    ReplyDelete
  2. hey, mane ade pape...saje try buat puisi org yg give up. asyik wat ayat tuk bangkitkan semangat je..sesekali nak tahu gak camne rase org putus asa ni...hehehe.. :p

    btw, thanx!

    ReplyDelete

ujar saja jika perlu.