Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Saturday, February 4

Untuk kau Usia ku.

Wahai usia ku,
kini kau genap di tahun masihi
namun masih belum cukup di tahun hijri
menyentuh aku menjadi dewasa
menerjah aku untuk merasa digit dua.

usia ku,
jika kau melihat aku ini tidak layak untuk kau
sergahlah aku sampai tersedak pemikiran ku
tusuklah aku sampai tembus ke tulang tua ku
panahlah aku tepat ke jantung muda ku.

engkau usia ku,
Jangan kau berhenti sebelum aku cukup
Jangan kau pergi sebelum aku sempat menunaikan janjiku
jangan kau berlari jauh menghanyutkan aku
jangan kau biarkan aku terlungkup di dalam tempurung waktu.

Aku mohon,
temankan aku melaksanakan janjiku padaNya
sudilah bersamaku mencipta cerita indah di dunia
sudilah menjagaku kala syahadah terakhir sampai tiba aku mati.

usiaku,
selamat ulang tahun.

farhahzaba
3feb12
selamat hari usiaku.

photo by: Azlin
taman gelora kuantan

No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.