Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Thursday, October 14

Beban yang tertanggung

Cehh...tajuk macam cerita drama la pula...  MySpace 
Huh~ ^^ akhirnya siap juga assignment academic report writing saya.!!!MySpace
Projek ni dah hampir 4 bulan menguasai diriku tanpa ada waktu untuk saya berehat.(ceh…ayat hiperbola) Tapi betul la tu..memang tidak dapat dinafikan.. 

 Academic report writing? Binatang apakah itu?MySpace
   Ooh..itu adalah sejenis binatang yang sangat mencabar dan memeningkan..binatang ni sangat cerewet ye.. macam-macam kena buat. Bukan setakat kena buat report saja, tapi kena buat power point dan presentation. Sebelum nak buat report ni kami dikehendaki buat survey pada orang ramai dulu, tak kisah la siapa pun yang penting ada kaitan dengan objektif kami.
So, objektif saya adalah nak tahu cara belajar student tahun dua fakulti saya (FIST la…).
   Setelah kajian dibuat, barulah saya tahu majoriti student tahun dua FIST seimbang dalam pembelajaran mereka. Tahniah kepada mereka!! (termasuk la saya….hehe). MySpace
Tak percaya tengok kat bawah ni ----->

* ( tanda X pada atas nombor tu menunjukkan skala)
*Setiap skala menunjukkan cara anda belajar- sila rujuk maklumat dibawah skala


NC STATE UNIVERSITY  
    Learning Styles Results



      Results for: Farhah Zaba


      ACT              X                                    REF
           11  9   7   5   3   1   1   3   5   7   9   11
                              <-- -->

      SEN                          X                        INT
           11  9   7   5   3   1   1   3   5   7   9   11
                              <-- -->

      VIS                  X                                VRB
           11  9   7   5   3   1   1   3   5   7   9   11
                              <-- -->

      SEQ                          X                        GLO
           11  9   7   5   3   1   1   3   5   7   9   11
                              <-- -->

         


·         If your score on a scale is 1-3, you are fairly well balanced on the two dimensions of that scale.
·         If your score on a scale is 5-7, you have a moderate preference for one dimension of the scale and will learn more easily in a teaching environment which favors that dimension.
·         If your score on a scale is 9-11, you have a very strong preference for one dimension of the scale. You may have real difficulty learning in an environment which does not support that preference.
We suggest you print this page, so that when you look at the explanations of the different scales you will have a record of your individual preferences.
For explanations of the scales and the implications of your preferences, click on
Learning Style Descriptions.
For more information about learning styles or to take the test again, click on
Learning Style Page



Kalau anda nak tahu cara belajar anda sekarang betul atau tak, cuba la survey ni Index Of Learning Styles By Richard Felder di  http://www.engr.ncsu.edu/learningstyles/ilsweb.html
 cuma jawab 44 soalan mudah saja..

Semoga dengan cara ini dapat membantu anda memperbaiki cara belajar dengan betul.

Selamat mencuba!! MySpace

2 comments:

  1. huwaaa...plek2 jew ko ni..
    heheh..
    tp mmg menarik!

    ReplyDelete
  2. hehe..try la jawab survey tu.. kat http://www.engr.ncsu.edu/learningstyles/ilsweb.html

    seronok bila dapat tahu learning styles sendiri..^^

    ReplyDelete

ujar saja jika perlu.