Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Tuesday, July 17

terhukum untuk aku.

payah
payah
payah
bila yang dulu nya indah
kini buruk segalanya
tak mahu diperbaiki
tak mahu di jenguk lagi.

kecewa
kecewa
kecewa
yang indah di comot-comotkan
kerana ego yang tak terbendung
semua tersumpah buruk
semua tersumpah jahanam.

rayu
rayu
rayu
pada yang aku sayang
persahabatan yang aku jaga
dimahukannya kelayakkan
tapi bukankah keikhlasan itu lebih bermakna?.

penat
penat
penat
menjaga ikatan tali ini sejak sedekad yang lalu
senang-senang kau lepaskan
lalu aku jatuh tersungkur
mati tak berkebumi.

sabar
sabar
sabar
Tuhan ada untuk aku
menghukum ini sebagai rahmat
agar suatu masa nanti mampu diketatkan lagi ikatan ini
dan akhirnya kita tersenyum.

17julai12
4.03pm
Gambang

No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.