Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Monday, March 12

mana aku nak cari.

sistem imun aku diserang bertalu-talu
selera makan kurang
beli sebungkus tapi makan sesuku
tak lalu nak sambung
simpan dan kemudian terbuang

bila lapar aku makan
tapi bila dah makan aku tak mampu nak habiskan
suku yang aku makan
simpan dan kemudian terbuang

entah apa masalah organ dalaman aku
satu nafsu dah jauh berlari
sekarang tinggal lapan

mahu tak mahu terpaksa menelan
nak dibagi tikus belanda aku makan terlalu banyak pula
kalau aku boleh bela seekor ayam kan bagus
dicampak saja rezeki pada ayam
boleh juga ayam membesar
kemudian aku jual
ada juga manfaatnya.

serangan apa yang berperang dalam tubuh aku ni
tak sakit
tak luka
tak bisa
entahlah.

aku rasa mungkin sistem tubuh aku sudah murtad
tak mahu ikut jalan yg lurus
sampaikan aku pula yang terbeban
haihhh...

ku seru kembalilah kau ke pangkal jalan.

Isnin
12mac12

No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.