Andai mahu mereput, biarlah seperti mereputnya kayu yang memberikan baja kepada tanah. -farhahza'ba-

Pemula Bicara.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Segala puji bagi ALLAH TUHAN sekalian alam; Maha pemurah lagi Maha penyanyang, Yang menguasai hari pembalasan!
Hanya padaMUlah tempat kami sembah; Dan padaMUlah tempat kami memohon pertolongan
. Tunjukilah kami jalan yang lurus; jalan orang2 yang Kau redai. Serta jalan orang2 yang Kau beri nikmat; Bukan jalan mereka yang Kau murkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

Amen..

Tuesday, June 14

dia ketuk dia.

saya memang suka ungkit cerita lama, sebab bagi saya itu adalah suatu yang istimewa Tuhan beri. terima kasih Tuhan... :)

Saya             : Angah, masa kecik2 dulu angah ada buli ude tak? buli apa2 je la.. ingat tak?
Kak angah : Hurmmm..owh, ada. Yang angah ingat masa tu angah ketuk kepala ude guna jam tangan angah sampai rosak jam tu. kurang asam betul la, tak pasal2 jam angah rosak.
Saya            : Ada ke? tak ingat pun.
Kak angah : Kau dah kena ketuk mana nak ingat. *gelak*
Saya            : *sabar je la*

...............................................................
.........

Saya          : Dulu yang along ingat along ade buli ude tak masa kecik2?
Kak along : Mana ada along buli ude. Ude buli along ade la.
Saya          : Ude buat ape pulak?
Kak along : Masa kat rumah lama dulu along jatuh buai pastu kepala ni berdarah, yang ude ni konon nak tolong along la lapkan darah guna kain, tapi kau ketuk-ketuk kepala along ni. hampeh betol~
Saya          : Ade ke? macam tak pernah je.



saya rindu zaman dulu..



No comments:

Post a Comment

ujar saja jika perlu.